Hizmetlerimiz
         Hizmetlerimiz
Batman Üniversitesi Basın-Yayın ve Halkla İlişkiler Koordinatörlüğü Rektörlüğün bir birimi olarak hizmet vermektedir.  Üniversitenin diğer birimleri ile rektörlük aracılığıyla iletişim kurmakta ve çalışmalarını rektörlük adına yürütmektedir.


         Genel Hizmetlerimiz
  • Basın-Yayın ve Halkla İlişkiler Koordinatörlüğü olarak birimimiz, günlük olarak basında üniversitemiz ile ilgili çıkan haberlerin takibi ve arşivlenmesi,
  • Üniversitemiz tarafından yapılan her türlü faaliyetten (Törenler, Kongre, Konferans, Panel, Seminer, Şölen, Konser, gibi) basının haberdar edilmesi ve bilgi verilmesi,
  • Üniversitemizce gerçekleştirilen faaliyetlerin yer aldığı üniversite haberlerinin içeriğinin derlenmesi, fotoğraflarının çekilmesi ve dağıtımı
  • Üniversitemiz Rektörlüğü tarafından düzenlenen Açılış ve Mezuniyet Törenleri, Konferans, Panel, Seminer, Sempozyum, Toplantı, Konser, Şölen gibi faaliyetlerin organize edilmesi, gerekli duyurularının yapılması (Davetiye, Afiş basımı ve dağıtımı, internet ve diğer yollardan duyuruların yapılması gibi),
  • Üniversitemiz tanıtımında kullanılan Afiş, Katalog ve Broşür gibi tanıtım amaçlı materyallerin hazırlanması,
  • İl içi ve İl dışında tanıtım stantları kurarak Üniversitemizin tanıtım ve temsilini yapmak,
  • Üniversitemizle ilgili tüm faaliyetlerin görüntülenmesi, fotoğraf ve kamera çekimlerinin yapılması gibi işlerin yürütülmesi,
  • Etkinliğin önemine göre “Basın Toplantısı” organize edilmesi, etkinliğe dair bilgi, doküman toplanması, açıklama ya da bilgilendirmelerin kayda alınarak fotoğraf ve görüntüleri ile birlikte Basın-Yayın kuruluşlarına iletilmesi,
  • Basın-Yayın mensuplarının, Üniversitemiz yöneticilerine yönelik görüşme talepleri, Üniversitemiz geneli, birimlerimiz, öğrenci ve öğretim elemanlarımıza dair haber oluşturmayı amaçlayan yaklaşımları, soruları değerlendirilerek, gerekli yönlendirme ve bilgilendirmenin gerçekleştirilmesi,
  • Üniversitemizle ilgili gazete, dergi, radyo ve televizyonlarda çıkan haberlerin izlenmesi sürecinde, tespit edilen hatalar ya da her türlü düzeltme konusunda ilgili birimler ve kuruluşlarla bağlantı kurularak gerekli düzeltme ve doğru bilgilendirme gerçekleştirmesi, gerekmesi halinde hukuki yollara başvurulmasına dair zemin hazırlar.
  • Üniversitemizin Basın bürosunun resmi mail adresini takip etmek ve gerektiğinde Basın mensuplarıyla iletişim kurmak.
  • Üniversitemizin sosyal medya (Facebook, Twiter, Instagram) hesaplarını ve içeriklerini güncellemek ve takip etmek.
  • Programların yapısına uygun öğrenme ortamları ve mekanları geliştirmek
  • Farklı iletişim kanalları kullanılarak üniversitenin ürettiği bilgiyi topluma yaymak
  • Üniversite’nin algı, itibar ve paydaş memnuniyetine yönelik araştırmalar yapar/yaptırır, elde edilen veriler doğrultusunda iç ve dış paydaşlar nezdinde iyileştirilmesi/güçlendirilmesi gereken alanları tespit edip bu alanlara ilişkin çözüm önerilerini üst yönetime sunar
  • İletişimde bütünlüğü yakalamak ve farkındalık oluşturmak amacı ile iletişim temsilcileri ile belirli dönemlerde toplantılar düzenler.
  • Planlamaya göre gerekli olan materyallerin baskı ve satın alma işleri ile ilgili şehrimizde ki mevcut firmalarla ile fiyat çalışmaları yapılarak yıl boyunca etkinliklerde kullanılan materyallerin uygun bir biçimde tarafımıza tahsisinin sağlanması.
  • Üniversitesi'nin sahip olduğu tüm sosyal medya hesaplarını yönetir.
  • Yerel, ulusal ve uluslararası medya organlarına üniversiteyle ilgili bilgi akışını sağlayarak basın çalışmalarını ve medyayla olan ilişkileri yürütür.